Gerard van Ommeren wint rapidkampioenschap schaakvereniging Moerkapelle

Vrijdagavond 20 maart werd de laatste cyclus gespeeld voor het rapidkampioenschap van de Schaakvereniging Moerkapelle. Dat zijn schaakpartijen met bedenktijd van 25 minuten per speler voor de hele partij.

In groep 1 won Christiaan Noorland bijna van Gerard van Ommeren, maar uiteindelijk verloor hij. Hugo van Elteren verloor van laatstgenoemde maar speelde remise tegen Michiel Rensen, die deze avond ongeslagen bleef met 2 uit 3. Gerard werd met 2½ eerste en won de titel. Hugo van Elteren werd in de totaalstand tweede.

Groep 2 werd gewonnen door Wouter Vroegindeweij die alles won. Door deze score steeg hij in het totaalklassement naar de derde plaats. De plaatselijke dierenarts Maarten Pilgram werd in deze groep met 2 overwinningen tweede. Wel had Wouter zijn handen vol aan zijn winstpartijen. Hans Geerling werd derde met 1 punt en Mart-Jan Luteyn werd deze keer laatste.

Groep 3 werd vechten om de bierkaai en dat deed A. Luinenburg goed met 2½ punt. Maarten Vroegindeweij werd 2e met 2 punten en Marcel de Haan derde met 1½ pnt. Remco Zwart werd vierde maar speelde zeer goed.

Groep 4 werd een makkelijke prooi (zo leek het) voor André Nieuwlaat maar uiteraard werd daar ook flink gestreden. Alle partijen werden gewonnen door hem en Jan Blok werd goede tweede. Arie Ymker, Sander Marijt en Maurice van Vuuren speelden ook goed maar vormden deze keer de achterhoede. De achterhoede vormt echter de basis van elk toernooi.