Gelijkspel voor viertal

Het viertal speelde vrijdag de tweede wedstrijd van het seizoen. Tegenstander was RSR Ivoren Toren wat met een drietal oud-leden van onze vereniging aantrad: Rik, Manixia en Rawi Wortman speelden vorig seizoen nog bij Moerkapelle maar waren vrijdag dus de tegenstander. Een gezellig weerzien maar achter de borden was er volop strijd: geen enkele partij eindigde in remise.

Arie Ymker gaf het goede voorbeeld. Met tegenovergestelde rokades ging het los op de koningstelling van zijn tegenstander. Die was niet opgewassen tegen het aanvalsgeweld van Arie waarna Arie in stijl won. Wim Heemskerk kon dit geen goed vervolg geven. Hij speelde een risicovolle opening, offerde een pion en toog ten aanval op de koningsstelling van Rawi Wortman. Die wist de aanvallen te pareren, bouwde langzaam zijn materiele voorsprong uit en kon een tegenaanval beginnen. De koning van Wim werd alle hoeken opgejaagd tot er geen ontkomen meer aan was en Rawi de partij won. Jan Blok speelde tegen oud-lid Rik Wortman, een bekende speler voor Jan. De opening ging gelijk op. Jan ging remise uit de weg en nam wat meer risico om de partij te kunnen winnen. Dat lukte niet: hij verloor een pion en later nog een pion. Dit voordeel werd door Rik vakkundig uitgespeeld waarna Jan de partij moest opgeven. Een stand van 2-1 in het voordeel van de gasten. Donkere wolken boven Tropica: zou het viertal verliezen? Dirk Molenaar speelde tegen Manixia Wortman. Nadat Dirk het initiatief van Manixia op de damevleugel had geneutraliseerd, kon hij zelf op de damevleugel het initiatief nemen. De stukken van Manixia kwamen wat ongelukkig te staan. Manixia beging een onnauwkeurigheid wat haar uiteindelijk een kwaliteit kostte en ook de partij. Met 2-2 konden beide partijen goed leven en werd de vrede getekend.

Uitslagen Onderlinge Competitie: Remco de Zwart – André Nieuwlaat  0-1 Maarten Vroegindeweij – Wouter Vroegindeweij 0-1 Marcel de Haan – Ron Droog ½-½.

Eén gedachte over “Gelijkspel voor viertal