Toernooien

Home Forum Algemeen Toernooien

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 157)
  • Auteur
    Berichten
  • #7446
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Nog Moerkapellenaren die zin hebben in het drieronden toernooi?

    56e WSV Drie Rondentoernooi
    Op zaterdag 20 februari 2010 zal voor de 56e maal het WSV Drie Rondentoernooi worden gespeeld. Zowel club- als huisschakers worden van harte uitgenodigd om op die dag de strijd op de 64 velden aan te gaan in het Anne Frankcentrum aan het Jan van Bijnenpad 1 te Waddinxveen.Het recreatiedeel van dit centrum kan worden omschreven als een uitstekende locatie voor een toernooi met deze omvang. Vele strijdlustige schakers kunnen daar hun geliefde sport beoefenen.De deelnemers worden naar sterkte in groepen van 4 ingedeeld. Hierbij wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met eventuele wensen van de deelnemers. De speelduur van een partij bedraagt één uur per persoon per partij.

    Zie: http://home.kpn.nl/danni007/drieronden.htm

    #7447
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Uiteraard de vele Moerkapellenaren gevolgd in Dieren. Wouter helaas een moeilijk einde na een fraaie start.
    Arian, Jeremy en Jojanneke allemaal een onderscore..teveel gezopen? Boudewijn wint zijn vierkamp maar is de schlemiel door de beslissende penalty te missen in de finale van het voetbaltoernooi (zie chessvibes.com voor filmpje met diepte interview (aan het einde), ook wijzende strateeg generaal Jojanneke flits nog in beeld)

    #7448
    bielo
    Deelnemer

    En hoeveelste is Kevin nou eigenlijk geworden???

    #7449
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    In Kevin’s groep heeft iedereen remise tegen elkaar gespeeld. Ja, als je toch alleen voor de fun komt…

    De samenvatting van Hugo van mijn toernooi klopt vrij goed. De eerste 3 ronden prima met 2x zwart en een prima zwartremise tegen Bob Merx (2111). Hij speelde vrij rustig omdat hij op onze site had gelezen dat ik een hakker was !? Dan nog twee keer wit, dus dat ziet er goed uit denk je dan. De eerste keer tegen een jeugdtalent (Jan Willem Gerth van Wijk, een echte kakker volgens mijn dochter van 14, rating 1739, maar aan het eind een overscore van bijna +3), waar ik hoewel ik het eerder wel gezien had eerst een stuk en later ook nog een kwaliteit verprutste. Kortom toren tegen 2 pionnen achter. Dat ik het dan nog naar een remise kan rommelen is (groten)deels geluk en deels vechtlust. 5e ronde Desiree Hamelink, die nog niet echt lekker in het toernooi zat. Ze speelde een paardzet net anders dan de meeste normaal doen in een Franse Tarrasch en vreemd genoeg klopte daardoor de opzet van mij helemaal niet en verloor ik al snel vrij kansloos.
    Dan de laatste ronde tegen Eric Bies, van wie ik al eens had verloren met zwart toen hij nog bij Utrecht 4 speelde. Nu wit een Aljechin tegen. Ik kwam overweldigend te staan (net als in de 4e ronde overigens). Veel denkwerk in een prachtige offercombinatie, die hij met 1 zet toch wist te voorkomen. Daar baalde ik zo van dat ik in plaats van een simpele pionwinst de spanning in de stelling wilde houden. Daarbij bleek zwart eigenlijk beter te staan. Mede door de weinige tijd liet ik me langzaam oprollen. Een beetje een sof, maar het was wel heel leuk om mee te doen.

    Martijn deed ook mee in zesrondig 2 en won zowaar één van de 6 partijen. Toch leuk want op de laatste ronde na (waar hij eerst nog een stuk voorstond) speelde hij allemaal tegen mensen uit de range 55-75 jaar. Voor een eerste seniorentoernooi een goede ervaring en hij bleef er lol in houden.

    #7450
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Wordt er nog een beetje (onder werktijd) gekeken naar de Olympiade?!?! Alleen Anand speelt geloof ik niet mee, voor de rest alleen maar toppers!

    #7451
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Niet om 4 uur ’s nachts … 😕

    Maar ik volg het wel zo goed en kwaad als het kan. Werk gaat voor het schaken. Mannen spelen best wel oké, Loek heeft toch wat onnodig twee zwartpartijen verloren tegen 2700+. Smeets ongelukkige nederlaag in eerste ronde, daarna goed herstel. L’Ami degelijk, Giri goed en Stellwagen goed met zwart, slecht met wit. Vandaaag de Cubanen.

    Dames een dramatische start op de topborden, daardoor terugvechten vanuit de achterhoede.

    #7452
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    In Hoogeveen wordt het Univé open gespeeld. Ben wint in de eerste ronde van een IM. Verder speelt de vrouw (!) van Erwin L’ami ook mee.
    Morgen begint de kroongroep. http://www.univechess.nl/live voor live partijen!

    #7453
    bielo
    Deelnemer

    Een biertoernooi!!!
    Wie gaat er mee?
    En wie gaat er Bobben 😛

    Schaaktoernooi – 05-02-2011
    Locatie:
    ZHTC sociëteit
    Thomas à kempisstraat 13
    8021 BG Zwolle

    Aanvang: 13:00 uur, start eerste ronde 14:00 uur
    Kosten toernooi: €5.00

    Zwitsers toernooi, 8 rondes
    Speeltempo 15 minuten p.p.p.p. Dus totale partij kan maximaal half uur duren.
    Ronde 1 14:00-14:30
    Ronde 2 14:30-15:00
    Ronde 3 15:00-15:30
    Ronde 4 15:30-16:00
    Pauze 16:00-16:30
    Ronde 5 16:30-17:00
    Ronde 6 17:00-17:30
    Ronde 7 17:30-18:00
    Ronde 8 18:00-18.30
    Prijsuitreiking 18:30-19:00

    Prijzengeld is afhankelijk aantal deelnemers.
    Voor de winnaar en de poedelprijs zijn 2 bekers die 1x gratis gevuld mogen worden met een bier van tap of een frisdrank naar keuze.
    Opgeven kan via emile@zhtc.nl

    #7454
    bielo
    Deelnemer

    En nog een toernooitje…

    Open Westlandse SnelSchaakkampioenschap
    zaterdag, 22 januari 2011, 12:45 – 17:45 Hits : 501

    Op zaterdag 22 januari zal weer het Open Westlandse Snelschaakkampioenschap (WSSK)plaatsvinden.

    Speeltempo is 10 min. p.p.p.p.

    Inleggeld is 4 Euro. In de hoofdgroep zijn er gledprijzen en een wisselbeker. In de andere groepen 4 prijzen in natura per groep.

    Locatie: Gebouw ´t Centrum, Hoofdstraat 100, De Lier
    Contactpersoon: Leo Duijvesteijn (0174-627086 / leo@duijvesteijn.com

    #7455
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Alle Moerkapellenaren succes in Dieren!

    #7456
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Het gaat allemaal niet vanzelf. Jammer dat ik m’n dame simpel weggaf in ronde 3. Gisteren wel een marathonpartij gewonnen van wel 6 uur en in 100 zetten of zo. Op een gegeven moment hadden we beide nog twee dames en een pion. Ik had steeds het initiatief en waarschijnlijk was het theoretisch remise, maar ik wist door 1 dame te ruilen de pion te winnen en dan moet je het gewoon proberen. Maar al die 1800 spelers zijn beresterk. Vol aan de bak dus. Met Maarten gaat het minder, hij heeft de pech dat tegenstanders minder zien, maar wel een aanval plaatsen die dan toch net doorslaat. Noog twee ronden.

    Martijn doet het verdienstelijk tegen 1400 spelers: 2 prima remises en twee (altijd) onnodige nederlagen.

    Arian heeft na twee remises de eerste overwinning gepakt. De Evergroentjes zijn wel weer verwoestend gestart met beide 3 uit 3.

    #7457
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Het zit er weer op. Tevreden over mijn spel en de inzet. Helaas komt dat niet tot uiting in de punten. Laatste twee partijen ook weer rond de 70 zetten. Eerst met zwart gewonnen van iemand met een rating van 1839 maar wel een tpr na 4 ronden van 22zoveel. Pionnetje gewonnen in de opening, wel lopers van ongelijke kleur maar na lang doorzetten het punt gepakt. Laatste ronde met wit regen CM (!) Sjoerd van Roosmalen. Originele opening met open koningstelling voor zwart. Er waren goede kansen op een goed resultaat tot vlak voor de tijdnood. Toen liet ik helaas dame afruilen en kon uit een dubbel toreneindspel met een pion achter er net geen remise uithalen. Kortom twee nederlagen met wit die met een beetje geluk ook anders hadden kunnen uitvallen. De 3 overwinnningen (tegen1800 spelers) waren wel aardig verdiend (altijd het betere van het spel, hoewel het eindspel in ronde 4 misschien theoretisch wel remise was). De remise was ook niet echt nodig waarbij ik in een aardige stelling een slippertje maakte.

    Maarten wint de laatste ronde (altijd een goed gevoel) en eindigt op 2 punten. Voor Martijn blijft het helaas bij de twee remises, maar ook daar speelt de ervaring parten en had er hier en daar wel iets meer in gezeten.

    #7458
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Je houdt in ieder geval je schaakritme door in Dieren te spelen! Er zijn trouwens veel toernooien te volgen momenteel. Behalve Dieren ook Biel, Dortmund en in China en ook veel partijen gezien van Amsterdam, Gent en leiden.

    #7459
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Arian speelt na Dieren nu ook het HS Zeeland toernooi. Diet het ongeveer volgens zijn rating.

    #7460
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    En in de laatste ronde wint hij van Joey Grochal, Jesse’s tegenstander bij Goes die nogal pedant de partij afsloot en becommentaarieerde. Arian neemt revanche 🙂

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 157)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.