Oliebollen toernooi

Home Forum Algemeen Oliebollen toernooi

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #6458
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    Wie doet er mee? Ikzelf kan helaas toch niet. Ik kan namelijk met Renske meevliegen naar Mexico voor 4 dagen in de buurt van Cancun…. Eten jullie wat oliebollen extra op??

    #8364
    maarten
    Deelnemer

    Vanavond weer het Oliebollentoernooi. Volgens mij weer een aardige afvaardiging van Moerkapelle. Leuk.
    Benieuwd of Gerard en Dick weer gaan strijden om de topplaatsen. Of gaan anderen verrassen?!

    #8365
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Dick pakt altijd een prijs! Laatst nog gewonnen toch?

    #8366

    Ik ben benieuwd naar de ervaringen op het Oliebollen toernooi.
    Ik zie Kevin wel veel op de foto’s op de site van Groenoord. Was Arno er ook bij?
    Misschien schrijft iemand er iets over.

    #8367
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Dick kwam in groep 1 terecht, maar dat was een hele pittige en hij werd daar laatste dacht ik. Zelf scoorde in 2 uit 6 in groep 2, toen ik daar na loting (denk ik, er waren er 3 met 4 uit 6 in de eerste ronde), Gerard won groep 3, Arno speelde daar ook mee, Boudewijn speelde in 4 en Maarten scoorde 3 uit 6 in groep 5.
    De rest weet ik niet veel van.

    #8368
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Over het algemeen toch redelijk goede prestaties van de Moerkapellenaren in de wintertoernooien;)

    #8369
    bielo
    Deelnemer

    Wie rijden er dinsdag allemaal behalve ik???
    En hoe laat vertrekken? 19.00 uur toch?

    #8370
    bielo
    Deelnemer

    Zie net dat t 19.00 uur begint 😮

    #8371
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    ik ben dr niet bij helaas!

    #8372
    bielo
    Deelnemer

    Gisteren werd er ook geoliebold… :p

    Marco Kirana is met voorsprong de grootste oliebol van 2010. Zowel in de voorronde als de finale-ronde won hij al zijn partijen. Ted Barendse en Erik Both legden beslag op de gedeelde tweede plaats.

    Een gezellige club van een kleine dertig schakers had de gladheid getrotseerd en om het oliebollentoernooi van 2010 te spelen, waaronder een flink aantal gasten van buiten Delft. Ze maakten er een gezellige avond van, zowel op als naast het bord.

    Er werden eerst voorronden gespeeld (2 achtkampen en een tienkamp), waarna er finale groepen volgden.In de voorronden toonden Marco Kirana, Erik Both en Ted Barendse zich de sterksten; ze wonnen elk een groep. Ook in de finaleronde stonden ze gezamenlijk op het podium. Marco was echter van de buitencategorie gebleken; hij had al zijn partijen gewonnen. Hij verdedigde daarmee met succes zijn titel. Erik en Ted eindigden met 2 punten achterstand.

    De tweede groep viel ten prooi aan Arno Wiersma. In deze spannende groep kon bijna iedereen van elkaar winnen. Uiteindelijk won Arno met 4½ uit 7, hetgeen een half punt meer was dan Henk Schouten.

    In de derde groep deelden Michiel Rensen en Kevin Bakker de eerste plaats, waarbij Michiel het onderling duel had gewonnen. Beide spelers behaalden 4 uit 6. Daarmee lieten ze de concurrentie ruim achter zich.

    Eindstand groep 1
    Naam 1 2 3 4 5 6 7 8 score
    1 Marco Kirana 1 1 1 1 1 1 1 7
    2 Ted Barendse 0 0 1 1 1 1 1 5
    3 Erik Both 0 1 1 1 1 1 0 5
    4 Luciën van de Lisdonk 0 0 0 1 1 1 0 3
    5 Kancy Kirana 0 0 0 0 ½ 0 1 1 ½
    6 Henrik Tamerus 0 0 0 0 ½ 0 0 ½
    7 Bob Voogt 0 0 0 0 1 1 1 3
    8 Gert Legemaat 0 0 1 1 0 1 0 3

    Eindstand groep 2
    Naam 1 2 3 4 5 6 7 score
    1 Tjomme Klop 1 ½ 0 0 1 0 2 ½
    2 Henk Schouten 0 0 1 1 1 1 4
    3 Jaap Flohil ½ 1 0 ½ 1 ½ 3 ½
    4 Willem-Jan van den Broek 1 0 1 1 ½ 0 3 ½
    5 Gaston Merkx 1 0 ½ 0 1 0 2 ½
    6 Thomas de Ruiter 0 0 0 ½ 0 0 ½
    7 Arno Wiersma 1 0 ½ 1 1 1 4 ½

    Eindstand groep 3
    Naam 1 2 3 4 5 6 score
    1 Kevin Bakker 1 1 1 1 0 4
    2 Isabelle Hagerop van Eijs 0 1 1 0 0 2
    3 René Poots 0 0 0 1 ½ 1 ½
    4 Adriaan Jung 0 0 1 1 0 2
    5 Gerard Bilars 0 1 0 0 ½ 1 ½
    6 Michiel Rensen 1 1 ½ 1 ½ 4

    #8373
    Gerard
    Deelnemer

    Alvast ingespeeld dus voor vanavond!
    We gaan echter met 13 Moerkapelse invasie naar Groenoord en gelooft vast dat iemand met een prijsje naar huis gaat maar ook daar gaat het om de hapjes en voornamelijk om de gezelligheid.
    Vanavond doe ik echter voor 30e keer mee en heb altijd met veel plezier daar gespeeld.

    #8374
    bielo
    Deelnemer

    zozo das geen kattepis!

    #8375
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    gerard en dick hoofdgroep zie ik, maar geen potten kunnen breken? christiaan noorland wint groep 8…wanneer komt hij weer bij moerkapelle schaken??!!!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.