Nog een discussie over het ‘remiseaanbod’

Home Forum Algemeen Nog een discussie over het ‘remiseaanbod’

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #6435
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    http://www.hwphaarlem.nl/forum?func=view&id=233&catid=7
    Mooie site van HWP Haarlem. Als ik het forum lees dan begint het weer te borrelen. Potverdrie ik kan er nog steeds nijdig van worden, daarom toch nog even een reactie.
    Wat mij betreft had in beroep gaan geen zin, de uitspraak van de competitieleider is volgens de letter van de reglementen. Dat daarbij:
    – de grap werd gemaakt in mijn eigen tijd (5 minuten voordat ik een zet deed)
    – een halve seconde na de opmerking “grapje” zei
    – de sfeer op het moment enigzins jolig was
    – de tegenstanders hier geen last van hadden
    – mijn tegenstander het ‘aanbod’ niet noteerde
    – mijn tegenstander niet om een bevestiging vroeg
    – mijn stelling beter was
    zijn stuk voor stuk geen bindende argumenten, maar als geheel toch wel een duidelijk beeld geven dat dit geen remiseaanbod was. De competitieleider heeft volgens mij niet in de geest van het schaakspel gehandeld.

    Ik dacht altijd dat je altijd remise in je eigen tijd moest aanbieden. Je mag toch ook van je tegenstander eisen dat hij het remiseaanbod doet na het zetten en voor het klok indrukken?

    Ik vraag me nog steeds af:
    – is die v zanten nu echt zo rechtlijnig/raar dat hij mijn opmerking als een aanbod interpreteerde?
    – of had hij gewoon donders goed door dat het een grap was en heeft hij daar ff lekker misbruik van gemaakt.

    In het eerste geval heb ik weer wat geleerd over de mensen die op deze wereld rondlopen, in het tweede geval… 👿

    #7628
    maarten
    Deelnemer

    Dat die remiseclaim is toegewezen blijft een naar gevoel geven. De schaaksport heeft in deze uitspraak zeker geen overwinning behaald.

    #7629
    Anoniem
    Inactief

    begint dat gedonder nou al weer??????????? 😕 😮

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.