Fritz 11

Home Forum Algemeen Fritz 11

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #6446
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    Ik wil Fritz 11 aanschaffen, want het duurt nog een tijd (tot de hersft) voordat Fritz 12 uitkomt. De vraag: zou je de Nederlandse of de Engelse versie aanschaffen? Ik vind Nederlandse software soms een beetje knullig vertaald.. Ben benieuwd….

    #7974
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Engelse versie, maar zullen we nog even wachten tot de herfst? Misschien willen meer leden trouwens de nieuwe Fritz kopen….;);)

    #7975
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    Nou maar de herfst duurt nog zo lang…. Iemand anders kan dan fritz 12 in de hersft kopen, tis 50 euro dus niet heel duur.

    #7976
    maarten
    Deelnemer

    Hier spreekt een tevreden gebruiker van Fritz 6 (ja dat is lang geleden). Echt super een analyse op je gespeelde partij in Fritz, wordt je er fijntjes op gewezen dat je soms hele mooie zetten gemist hebt. Maar ook waar je het goed of fout gedaan hebt. Kan je ook een ‘upgrade’ kopen?

    #7977
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Ik heb ook Fritz6. Gebruik ik alleen voor analyse gespeelde partijen. Openingen vind ik wel weer op internet en online schaken heeft mij nog niet kunnen boeien. Voor mij is een vernieuwde versie nog niet nodig. Overigens is de NL-vertaling voor mij ook goed.

    #7978
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    Weet niet met de upgrade, vanaf fritz 6 lijkt me heel sterk…

    #7979
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    Ik wil fritz ook gaan gebruiken voor openingen, http://www.chessbase.com/shop/product.asp?pid=372&user=&coin= dit lijkt me wel een mooi product. Heb chessbase gemaild en in maart komt versie 2009 uit. Daar wacht ik nog even op….

    #7980
    Anoniem
    Inactief

    Ikzelf heb Fritz 10. Voor openingen en als user-interface is Fritz een goed product. Je kunt ook online schaken via playchess als je wilt.

    Ik vind voor het analyseren van partijen Fritz wel ver onder de maat. Soms en dat vind ik al te veel stelt Fritz regelrechte blunders voor. Daarom gebruik ik sindskort Rybka als hoofdengine in de user-interface van Fritz. Tot nu toe werkt dat een stuk beter.

    #7981
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    Dat Fritz blunders voorstelt vind ik onzin. Laat maar eens een voorbeeld zien hier op het forum….

    #7982
    Anoniem
    Inactief

    @Jesse wrote:

    Dat Fritz blunders voorstelt vind ik onzin. Laat maar eens een voorbeeld zien hier op het forum….

    Je moet niet al teveel vertrouwen hebben in Fritz ;). Ik spreek liever voor mijzelf qua programmering, maar okay ik geef een voorbeeld. Dit zijn de door mij gebruikte programma’s en systeemeisen:
    Vista 64 bit
    Fritz 10 user-interfaxe en Fritz 10 hoofdengine.
    6600 Dual Core, 4 GB geheugen, 8800GTS640 mb.

    Partij: Ronde 20, Walter v Tim

    Zetten:

    1 e4 – c6
    2 d4 – d5
    3 Pc3 – dxe4
    4 Pxe4 – Lf5
    5 Pc3 – Pf6
    6 Lc4 – e6
    7 Pf3 – Le7
    8 0-0 – Pd7
    9 Lf4 – Pb6
    10 Pe5 – Ld6
    11 Pxf7 – Kxf7
    12 Lxd6 – Dxd6
    13 Lb3 – Pd5
    14. Df3 – b5
    15. Lxd5 –

    Advies (ik heb de partij twee keer op rij geanalyseerd met Fritz 10 en dit advies komt er steeds uit):


    Pxd5
    16. g4 – Df4
    17. Dxf4 – Pxf4
    18; gxf5 – exf5

    #7983
    maarten
    Deelnemer

    Pxd5 is inderdaad een blunder voor wit. Bij mij komt Fritz (Engine 6) niet met deze zet, maar met (de beste zet) cxd5, als ‘next best Lg4.
    Nu zijn we natuurlijk benieuwd wat Fritz 11 speelt?!

    #7984
    Anonymous
    Deelnemer

    Fritz11 komt met cxd5 als beste zet, gevolgd door Lg4 en Pxd5

    #7985
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Staat er iets verkeerd aan bij Fritz 10? Analyse with handicap ofzo 😆
    Rybka wordt in de schaakwereld alom geprezen (en bewijst zichzelf ook) als beste schaakprogramma dat er bestaat. Maar waarom vreemdgaan als je al 15 jaar tevreden bent;)

    ps. dame onthul uzelf:P

    #7986
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    Idd Fritz 11 geeft direct cxd5 aan (-3,37), gevolgd door Lg4 (-1,59). De derde optie is Pxd5 (-0,74)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.