Finalepoule

Home Forum Algemeen Finalepoule

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 46 tot 58 (van in totaal 58)
  • Auteur
    Berichten
  • #7611
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    2 uit 4 dus en nog 1 wedstrijd voor jou te gaan. Arno heeft verrassend 0 uit 3.
    tot morgen allemaal!

    #7612
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    nee, zelfs (of slechts?) 2½ uit 4
    en morgen ben ik er niet, daarom is deze pot vooruit gespeeld

    #7613
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Mijn excuses voor de onderschatting;) kan je theoretisch nog kampioen worden als nummer 6 met 3,5 uit 5? nee toch? want dan is er altijd iemand die ook 3,5 uit 5 heeft toch?

    #7614
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Huh, wat studeer jij eigenlijk?
    3½ uit is geen 50% dus je kunt wel degelijk eerste worden. Stel Jesse verliest beide partijen tegen Boudewijn en Gerard. Gerard verliest van jou en jij wint niet van Arno. Dan hebben Jesse, Gerard en jij max. 3 punten. Dan ben ik kampioen. 😀 Maar dat zal niet gebeuren. 🙁 Ik zie Jesse niet tweemaal verliezen en eerst moet ik zelf nog maar eens winnen van Boudewijn.

    #7615
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Ow ja, we hadden een x dat nummer 1 3 uit 5 had…en dat kan dan alleen met een eindstand van tweemaal 3 uit 5, tweemaal 2,5 uit 5 en tweemaal 2 uit 5.

    #7616
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Ok, mijn partijen worden met de week bizarder… Was het tegen Wouter al een echte kraker, het einde tegen Gerard was helemaal bizar. Na een solide opening, gaf ik Gerard het spel terug. Hij won een pionnetje, maar de stelling was heel moeilijk. Na de tijdnood (jaja, hij was er weer…5 zitten in 1 minuut) kon ik groot voordeel bereiken (Txc5? f6!) Ik speelde wat anders, bleef compensatie houden, kon afwikkelen naar een remise eindspel…kwam in een knotsgek eindspel terrecht, waar ik ook nog ff mat in 2 miste. Met nog 20 seconden op de klok gaf ik nog bijna de remise uit handen, hier miste Gerard de winst. Nadat de rookwolken waren opgetrokken hadden we allebei een toren en een koning…
    ik laat morgen de partij wel even zien jongens! (anders volgende week)

    Helaas kan ik nu geen kampioen meer worden…maar een spannende pot was het wel!

    #7617
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    22 mei valt wrs de beslissing. Als Jesse wint van Boudewijn is het beslist. Wordt dat een remise, dan wordt Gerard – Jesse een ware thriller. Bij winst is Gerard alsnog kampioen (mist hij een week later ook wint van Arno natuurlijk). Zou een leuke affiche zijn al zal Jesse het daar niet mee eens zijn 😉

    #7618
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Zoo, de plaatsen zijn (bijna allemaal) verdeeld… iig de 1e plek voor jesse met een ongekende 5 uit 5. In vele partijen wat mazzeltjes gehad, maar geluk dwing je af toch? Zelf ben ik nog wel tevreden met mijn 2e plek, zeker na een nederlaag in de eerste ronde.

    #7619
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Ik ben over mijn spel wel tevreden. De overwinningen waren verdiend, de remise tegen Hugo had beter maar ook slechter gekund. De nederlagen tegen Jesse en Boudewijn waren onnodig en wat ongelukkig. Maar ja, iedereen bekijkt het altijd vanuit z’n eigen situatie.

    Jesse gefeliciteerd. Volgens mij is er nooit eerder iemand met 5 uit 5 kampioen geworden van Moerkapelle. Hulde!

    Over het algemeen is er goed gespeeld, ik hoop dat we deze lijn doorzetten volgend jaar in de KNSB.

    #7620
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    Ben natuurlijk erg tevreden. Zet iemand nog wat op de voorpagina van de site?

    #7621
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Ik heb het een paar keer gedaan. De anderen kunnen toch ook eens schrijven, zij hebben toch ook een PC! 🙁

    #7622
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    Eens, ik heb het ook al gedaan…. En wat heeft Gerard de laatste wedstrijd gedaan?? Misschien iets voor de wedstrijdleider van de finalepoule 😉

    #7623
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Gerard heeft remise gespeeld in een weinig boeiende partij. Gerard offerde een pionnetje, niet helemaal correct. Arno had kunnen winnen, zag het niet en het werd remise. Wouter derde, proficiat!

13 berichten aan het bekijken - 46 tot 58 (van in totaal 58)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.