Finalepoule

Home Forum Algemeen Finalepoule

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 58)
  • Auteur
    Berichten
  • #7596
    maarten
    Deelnemer

    Leuk, met foto’s en al. Ze staan er goed op die mannen.

    #7597
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Zoooo…wie gaat er geld inzetten op wie zich plaatst…. 😆

    #7598
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Ok jongens… het computerprogramma heeft gesproken (zie stand voorpagina). Door herbereken is Maarten buiten de boot gevallen. Zijn tegenstanders waar hij punten tegen heeft gepakt zijn minder punten waard geworden. Het programma herberekend op basis van de laatste stand VOOR de nieuwe uitslagen.

    Maartens overwinning op Sander Marijt is bv 3 punten minder waard is geworden. Op de stand na ronde 28 kreeg hij er 27 punten voor, na deze ronde nog maar 24 (=waarde sander na ronde 28). Je hebt nog een optie van ‘ iteratieve’ herberekening’ waarbij je oneindig (999x) herberekend na de laatste ronde. Ik gebruik deze functie nooit, ik weet nl niet precies wat het betekend. Als ik deze optie toepas is het zelfs zo dat Wouter 5e wordt, ik 6e, Andre 7e en Maarten zelfs achtste…

    Ik vind het onwijs lullig voor je Maarten, maar ik kan er weinig aan doen. Je opperde al om ‘ iets’ te veranderen aan het systeem om deze verrassingen in het vervolg te voorkomen. Ik ben voor, maar weet niet precies wat…

    #7599
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Bizar. De verschillen zijn echt miniem. Of het nu wel of niet eerlijk is, daar zijn zowel argumenten voor en tegen. Erg lullig voor Maarten die de laatste maanden altijd bij de eerste 6 stond. Ik juist niet, en zeker na de nederlaag tegen Ad Voerman had ik nergens meer op gerekend.

    #7600
    maarten
    Deelnemer

    Helaas, helaas, opnieuw leidt het herberekenen tot een vervelend gevoel. We hebben hier eerder uitgebreid over gediscussieerd en het heeft dus niet veel zin om de argumenten opnieuw op tafel te gooien, simpelweg omdat we geen alternatief indelingsprogramma hebben.
    Gezien deze beperking heb ik gisteravond wel de suggestie gedaan dat we in het vervolg mogelijk moeten overwegen de resultaten van de laatste ronde vòòr de finalegroep met de hand moeten berekenen. Dus de stand van de voorlaatste ronde pakken en op papier de uitslagen verwerken tot een nieuwe stand. Dit geeft een ‘eerlijker’ gevoel omdat iedereen aan het begin van de avond dan weet waar hij aan toe is bij een bepaald resultaat. Op die manier heeft die avond ook een ‘natuurlijke’ climax.
    Uiteraard is dit iets voor de toekomst en zal eerst besproken moeten worden op bestuurs- en ledenvergadering. Voor nu blijft dus de computer onze scherprechter. 😥

    #7601
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    Zo de nummers 5 tm 8 staan inderdaad ontzettend dicht bij elkaar zeg!

    #7602
    maarten
    Deelnemer

    Onderstaand het programma voor de finalepoule:

    24-04-09 Gerard – Wouter
    24-04-09 Jesse – Hugo
    24-04-09 Arno – Boudewijn
    01-05-09 Jesse – Wouter
    29-05-09 Arno – Gerard
    01-05-09 Boudewijn – Hugo
    08-05-09 Wouter – Hugo
    08-05-09 Jesse – Arno
    08-05-09 Gerard – Boudewijn
    15-05-09 Arno – Wouter
    ….-…-09 Boudewijn – Jesse
    15-05-09 Hugo – Gerard
    22-05-09 Wouter – Boudewijn
    22-05-09 Hugo – Arno
    22-05-09 Gerard – Jesse

    #7603
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Dank Maarten voor het nodige puzzelwerk… tot vrijdag allemaal!

    #7604
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Ik heb een stukje op de hoofdpagina van de site gezet over de eerste ronde. Mochten er nog fouten in staan, voel je vrij het te corrigeren.

    Overigens ben ik komende vrijdag mogelijk wat later vanwege een voetbaltoernooi van Martijn (mijn zoontje van 9) in België. Jesse weet er van en was zo tof er geen probleem van te maken. Wij beginnen dus eventueel wat later.

    #7605
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    Jesse doet erg goede zaken en staat sowieso al een punt los na zijn overwinning op Wouter. Ik maak ook nog een kansje door een lekkere overwinning op Boudewijn. Zijn e5 bleek de beslissende fout, waardoor ik gewoon een pion won en dreiging hield. Volgende week weer met zwart:P

    #7606
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    Verslagje geschreven

    #7607
    Hugo
    Sleutelbeheerder

    wow, daar kom ik redelijk goed weg. foutje in de opening, en gelijk slecht staan..kan beuren. aanvalletje bleek goed te zijn door de bok Dd5. Daarna had ik met Tf5 materiaal kunnen winnen, maar niet evident gewonnen. Eindspel is in de eindstelling remise. Overigens was Txg3 en Dg2 wel goed geweest volgens Fritz. Je kan met c4, d5 van wit voorkomen. Dan hou je dus een h en d pion over die je de witte koning kan tegenhouden iig. Overigens kan zwart imo de witte pionnen weer tegenhouden…

    Jesse gaat als een speer nu met 3 uit 3! Gerard Hugo en Wouter kunnen hem nog voorbij, Arno en Boudewijn zijn uitgeschakeld.

    #7608
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Tja, ik speelde vrij goed tot na de kwal die Hugo noodgedwongen moest geven. De zwarte aanval leek voor mij in eerste instantie een wanhoopsaanval, maar dat was niet zo. Goed gespeeld onder hoge tijdsdruk door Hugo. Jesse gaat erg goed, hoewel het hem in alle 3 de partijen niet tegen heeft gezeten. Gerard lijkt nog de enige serieze kandidaat. Hij heeft het nog in eigen hand en is na een overwinning op Jesse weer virtueel leider (mits hij de rest wint)

    Overigens speel ik morgenavond al tegen Arno bij mij thuis.

    #7609
    Jesse
    Sleutelbeheerder

    Het zat weer mee inderdaad. Maargoed ik blijf er elke wedstrijd dan ook wel druk op zetten. Nu heb ik even pauze… Boudewijn en ik spelen op dezelfde dag als de laatste ronde (we spelen dus beiden twee partijen op 1 dag)

    #7610
    Wouter
    Sleutelbeheerder

    Arno – Wouter 0-1
    In een scherpe stelling met de pionnen op h2, g3, f4 en e5 forceerde Arno openingen via eerst f5 en later e6. Ik verdedigde niet onaardig. Na een Pg5 die ik niet met h6 kon slaan maar wel met de loper kon ik een pionnetje snoepen. Dameruil daarna was onvermijdelijk voor Arno. Na een voor Arno mislukte combinatie kon ik loper en paard voor toren + pion ruilen. Ondanks een vrijpion op e6 (hij stond er nog steeds) konden mijn twee paarden en toren de boel dichthouden en geleidelijk 2 pionnetjes snoepen. Toen één van de twee toren ook nog ingesloten raakte, kon ik een vork forceren waarna Arno opgaf. Een lekker puntje al zeg ik het zelf.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 58)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.