Feestelijke avond bij Schaakvereniging Moerkapelle

Het is een goede traditie bij Schaakvereniging Moerkapelle dat de laatste vrijdagavond van mei, het schaakseizoen afgesloten wordt met de Ledenvergadering en het Snelschaakkampioenschap. Met enige trots zat het bestuur achter de bestuurstafels. Trots omdat het gelukkig goed gaat met de vereniging. Niet alleen financieel gaat het goed, maar ook op andere vlakken gaat het goed. De opkomst op de schaakavonden is goed en na jaren van daling is het ledental gelijk gebleven. Ook het gebouw Tropica aan de Nassaustraat wordt meer en meer een prettige schaaklokatie, een mooi “thuis” voor de schakers. Sportief werd een succes gevierd. De schakers van het tweede team, dat kampioen geworden was, werden gehuldigd met een medaille. Ook de kampioen van het afgelopen seizoen, Wouter Vroegindeweij, werd in het zonnetje gezet. Was het dan alleen een hosanna-stemming? Nee, teleurstellend was de degradatie van het eerste team. Volgend seizoen moet voor dit team een sportieve revanche worden.
Na de ledenvergadering kwamen dan toch nog de schaakborden op tafel. Het Snelschaakkampioenschap werd een spannende strijd. Omdat schakers bij een snelschaakpartij maar vijf minuten bedenktijd hebben, gaf dit veel spanning op de borden. Regelmatig een blunder, soms een mazzeltje, maar uiteindelijk toch een terechte winnaar. Snelschaakkampioen werd Jesse van Elteren, hij deed het net iets beter dan zijn broer Hugo die tweede werd, Wouter Vroegindeweij pakte de derde plaats. In groep twee was Ron Droog de beste, in deze groep volgden Marcel de Haan en Christiaan Noorland. Komende maanden zijn vakantie voor de schakers, de eerste vrijdag van september start het nieuwe seizoen weer.