Bloedstollende finale om snelschaak kampioenschap van de SV Moerkapelle

Op de laatste clubavond van de schaakvereniging Moerkapelle streden 17 schakers om het snelschaak kampioenschap van de schaakvereniging Moerkapelle. Elke speler heeft maximaal 5 minuten per partij. Na de eerste ronde en een herindeling op grond van de beste resultaten pakte toch enigszins verrassend Maarten Vroegindeweij in groep 1 de koppositie. In de laatste ronde had hij genoeg aan een remise om snelschaakkampioen te worden. Hij stond op een gegeven moment zelfs gewonnen tegen Jesse van Elteren maar zoals dat gaat bij snelschaken ook in een totaal verloren positie kan je toch nog je tegenstander proberen mat te zetten en dat gebeurde. Vervolgens kwam broer Wouter in punten langszij en gaf het snelschaakreglement aan dat er twee beslissingspartijen gespeeld moesten worden maar ook dit leverde geen beslissing op 1-1. De derde partij bracht uiteindelijk in het eindspel toch de beslissing en werd Wouter naast clubkampioen ook nog eens snelschaakkampioen. De tweede groep werd gewonnen door Christiaan Noorland met op de tweede plaats André Nieuwlaat.