Aardig begin van het seizoen voor Moerkapelle 2

Het seizoen begon voor de schakers van Moerkapelle 2 met een lastige uitwedstrijd in Sliedrecht. Wij waren vorig jaar een middenmoter, terwijl zij waren gedegradeerd. Met een erg jeugdig team vertrokken we dus al om zeven uur en zonder files kwamen we in Sliedrecht. En daar ging het best lang gelijk op, totdat Mart Jan op bord 1 winnend voordeel kreeg na een aantal fouten in de opening. De tegenstander probeerde het nog wel, maar hij bleef rustig en haalde het eerste punt binnen. Ondertussen verloor Arie op bord 6 en was het bij de rest van de borden spannend. Marcel stond wat gedrukt en had minder tijd, Kevin leek een mooie aanval te hebben en Hans en Dirk leken al van tevoren voor remise te hebben getekend. Even later verloor Remco, na een mooie partij met een grote blunder van zijn kant en verslikte Kevin zich in een offercombinatie. Dirk maakte er toch remise van en dus was de stand 3.5-1.5. Om elf uur kon er dus een auto terug naar Moerkapelle, terwijl de teamleider mogelijkheden probeerde te zoeken voor de overige borden. Er moest nog minimaal twee keer gewonnen worden, maar zo zag het er nog niet uit. Een half uur later haalde Hans de vis toch op het droge. In een remisestelling kon hij achter de stukken van de tegenstander komen en won snel. Martijn had ondertussen een pionnetje meer een ook Marcel stond niet slechter. Martijn miste echter de waarschijnlijk winnende zet en moest in remise berusten. 4-3 dus, en alle ogen waren gericht op Marcel. Die rekte het nog tot kwart over twaalf en meer dan 100 zetten, maar had het verkeerde plan en kon dus niet winnen. 4.5-3.5, maar er had misschien wel meer ingezeten. Vooraf hadden we echter voor deze uitslag getekend. En dus konden we om half een terug naar huis, zonder matchpunt, maar met vertrouwen voor de rest van de competitie.