Home › Forum › Algemeen › Toernooien › Reageer op: Toernooien
Het was een heel leuk toernooi in Tilburg. Uiteindelijk was Mart-Jan ziek, dus ik heb alleen de eer van S.V. Moerkapelle hoog gehouden. Heel leuke sfeer en met veel mensen praatjes gemaakt. Redelijk wat mensen kennen S.V. Moerkapelle trouwens wel:)
Er waren 64 mensen dus er werden 6 rondes gespeeld (telkens 2 partijen van 10 min pppp). Met 3 GM’s en een aantal IM’s was het een sterk bezet toernooi. Het schema was random ingedeeld en dat zorgde voor mooie matches vanaf het begin. In de eerste ronde speelde ik Bonny strik (1487)en won ik 2-0. Hierna speelde ik tegen Cesar Becx (2083), ik verloor eerste met zwart. Met wit gooide ik er een stuk tegenaan. Helaas hield hij eeuwig schaak in een onduidelijke positie en was ik uitgeschakeld…ik ging door voor plek 17 t/m 32. In de derde ronde won ik na armageddon van Jochem Berndsen (1869) en ging ik dus door voor plek 17 t/m 24. Toen begon de knockout fase en speelde ik tegen Manuel Bosboom (2396). Hij had in de tweede ronde verloren van David Miedema. Vooral de eerste partij was erg vermakelijk en spannend waarbij ik uiteindelijk verloor in een zwaar tijdnoodduel voor beiden, maar ik was zeker niet kansloos. Het toernooi zat er toen op voor mij, maar de halve finales en finales waren van hoge kwaliteit en uiteindelijk won GM Roeland Pruijssers het toernooi.
Al met al een leuke dag schaken!