Het zit weer niet mee voor ons eerste

Gisteren heeft het eerste team een ongelukkige nederlaag (4½-3½) geleden in Tilburg tegen De Drie Torens. Begonnen werd met een 1-0 achterstand, omdat Wouter een vooruitgespeelde partij verloren had. Een paar wisselingen in de opstelling leken na een uur spelen goed uit te pakken. Op alle borden stonden we gelijk of beter. Vooral bij Dick ging het lekker, hij stond vanuit de opening een pion voor en lekker. Om uiteindelijk het punt binnen te halen moest hij toch nog wel aan de bak. Naast hem pakte Gerard ook een lekkere overwinning. Op bord één speelde Hugo een bekende openingsvariant en komt dus lekker uit de opening, uiteindelijk gaat het in het middenspel, ook gehinderd door tijdgebrek niet goed, een nul is het resultaat. Jesse offert op bord vier een pion in de opening, wint de later terug, maar meer dan remise zit er niet in. Op bord drie speelt Arian een sterke partij en pakt een mooie overwining. Helaas verliest Boudewijn op bord acht zijn partij. Tussenstand is dan dus 3½ – 3½. Op bord twee komt Maarten lekker uit de opening, zijn tegenstander vind iedere keer net de verdediging. Helaas vergaloppeerd Maarten zich en moet daarna vechten voor remise. Na ruim 5½ uur spelen moet hij uiteindelijk toch opgeven. Weer net niet dus, we blijven op nul matchpunten.